Medier och kommunikation inom hälsa och idrott
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:
- diskutera och analysera relationen mellan medierna och idrotten
- redogöra för de pressetiska reglerna samt diskutera och kritiskt granska olika moraliska ställningstaganden som medieproducent
- beskriva och problematisera idrottens påverkan och roll i medierna samt genomföra och redogöra för mediestrategisk planering
- tillämpa den mediestrategiska planen genom att producera innehåll för de valda mediekanalerna
- problematisera och diskutera möjliga konsekvenser för olika sorters intervjuteknik, både som producent och som intervjuobjekt.
Kommande starter
Välj mellan 6 startdatum
Förkunskaper
- Grundläggande behörighet
Gör en intresseanmälan
Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...
Highlights