Kinesiska: Språkinlärning och språkundervisning
Efter avslutad kurs ska den studerande kunna:
- redogöra för centrala teorier och begrepp inom främmandespråksforskning ur lärandeperspektiv såväl som undervisningsperspektiv
- förklara didaktiska teorier och metoder för undervisning i kinesiska
- redogöra för vanliga utmaningar som inlärare med olika språklig bakgrund möter när de lär sig kinesiska, inklusive utveckling av interkulturell kompetens
- diskutera och reflektera över valet av tryckt och digitalt undervisningsmaterial för inlärning av kinesiska som främmande språk
- redogöra för didaktiska teorier och diskutera hur undervisning i kinesiska konstrueras
- läsa och kritiskt värdera forskningsbidrag som är relevanta för ovanstående ämnen.
Kommande starter
Välj mellan 4 startdatum
Förkunskaper
- 90 hp på grundnivå inom huvudområdet kinesiska
Gör en intresseanmälan
Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...
Highlights