Marknadsföring
Kursen behandlar grundläggande begrepp, modeller och teoribildning inom marknadsföring. Med fokus på transaktions- och konsumentmarknadsföring behandlas: omvärlden och företaget med särskilt fokus på hållbarhetsfrågor, strategi och positionering, målgrupp/segmentering, marknadsundersökningar, samt marknadsföringsmix (bestående av produkt, pris, plats och påverkan) inklusive digital marknadsföring, service marknadsföring och varumärkesarbete. Etiska frågeställningar och överväganden tas också upp samt artificiell intelligens (AI) möjligheter för marknadsföring.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Högskolan Kristianstad
Utbildningarna är utsedda till några av landets bästa
Högskolan Kristianstad är en populär högskola i södra Sverige. Där finns några av landets bästa utbildningar som leder till jobb. Du har nära kontakt med dina lärare och försvinner inte i mängden, en liten men samtidigt stor högskola. Högskolan Kristianstad...
Läs mer om Högskolan Kristianstad och visa alla utbildningar
Highlights