Bedömning av andraspråksutveckling och analys av texter
I kursen studeras aktuella teorier och modeller för bedömning av inlärares språkfärdighet ur olika perspektiv och med olika syften. Olika texttypers syfte och komplexitet analyseras och relateras till andraspråksutveckling. Konsekvenser av formativ respektive summativ bedömning diskuteras. Tillämpning av teorier och modeller vid bedömning av skriftlig och muntlig produktion ingår liksom diskussioner och lärares prioriteringar och avvägningar i samband med bedömning av inlärarspråk.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linköpings universitet
Linköpings universitet är ett av Sveriges större lärosäten med 27 000 studenter, 4 000 anställda och över 120 utbildningsprogram. Linköpings universitet har utbildning och forskning inom teknik och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap och humaniora. Linköpings universitets ambition är...
Läs mer om Linköpings universitet och visa alla utbildningar
Highlights