Vetenskapsteori och forskningsmetod. Statistik för lärare
I kursen studeras kvantitativa vetenskapliga metoder som kan tillämpas inom det utbildningsvetenskapliga området. Kursen fokuserar särskilt på statistiska frågor och undersökningar samt tolkning av statistik. Som utgångspunkt för diskussion och analys används de studier av elevers förmågor inom olika kunskapsområdet som utförs inom PISA (Programme for International Student Assessment). Kursen ges delvis på distans och innehåller 4 närvaroträffar på campus.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linköpings universitet
Linköpings universitet är ett av Sveriges större lärosäten med 27 000 studenter, 4 000 anställda och över 120 utbildningsprogram. Linköpings universitet har utbildning och forskning inom teknik och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap och humaniora. Linköpings universitets ambition är...
Läs mer om Linköpings universitet och visa alla utbildningar
Highlights