Inlärning av franska
I kursen ges en genomgång av ett urval av tillgänglig forskning om inlärningen av franska i olika åldrar och under olika förutsättningar. Genomgången syftar till att introducera begrepp, termer och resultat samt visa på hur inlärningen av franska kan studeras vetenskapligt. Några praktiska moment ingår, där kursdeltagarna introduceras till några verktyg för analysarbetet och resultatbearbetningen. Den studerande definierar med hjälp av läraren och kursdeltagarna en fråga att studera. En lämplig korpus definieras som kursdeltagarna åtminstone delvis etablerar själv. Därefter genomför kursdeltagaren en analys av materialet. Resultatet redovisas genom en skriftlig rapport och en muntlig presentation baserad på rapporten.
https://www.sol.lu.se/kurs/FRAM14
Kommande starter
Förkunskaper
Lunds universitet
Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...