Sök utbildning 👉
Fristående kurser (grundnivå)

Strategisk kommunikation: Varumärkeskultur

Lunds universitet, i Helsingborg
Längd
7.5 hp
Utbildningstakt
Heltid
Nästa startdatum
Höst 2024 se detaljer
Utbildningsform
Klassrum
Längd
7.5 hp
Utbildningstakt
Heltid
Nästa startdatum
Höst 2024 se detaljer
Utbildningsform
Klassrum

Strategisk kommunikation: Varumärkeskultur

Är du intresserad av att lära dig och förstå mer om varumärkeskultur? Vill du diskutera och reflektera över varumärken som kulturartiklar? Vill du utveckla din kunskap om varumärkens visuell identitet i förhållande till historiska och sociokulturella förändringar i samhället? Då är det här kursen för dig!

Kursens syfte är att ge studenten teoretisk kunskap om varumärkeskultur. I kursen kartlägger vi utvecklingen av varumärken i relation till historiska och sociokulturella förändringar i samhället. Kursens tonvikt ligger på varumärken som produkter inom både konsumentkulturer och visuella kulturer. 

Kursen ges på Campus Helsingborg.

https://www.isk.lu.se/utbildning/fristaende-kurser

Kommande starter

1 tillgängligt startdatum

Höst 2024

  • Klassrum
  • Helsingborg

Förkunskaper

För tillträde till kursen krävs fullgjorda kursfordringar om 60 högskolepoäng i samhällsvetenskapligt ämne eller motsvarande. Muntlig och skriftlig språkfärdighet i engelska motsvarande Engelska 6/B från svenskt gymnasium är ett krav. Ekvivalering genomförs i enlighet med nationella riktlinjer. Generellt undantag för kravet på kunskaper i svenska medges för internationella studenter.
Lunds universitet

Lunds universitet

Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...

Läs mer om Lunds universitet och visa alla utbildningar

Highlights