Strategisk kommunikation: Varumärkeskultur
Är du intresserad av att lära dig och förstå mer om varumärkeskultur? Vill du diskutera och reflektera över varumärken som kulturartiklar? Vill du utveckla din kunskap om varumärkens visuell identitet i förhållande till historiska och sociokulturella förändringar i samhället? Då är det här kursen för dig!
Kursens syfte är att ge studenten teoretisk kunskap om varumärkeskultur. I kursen kartlägger vi utvecklingen av varumärken i relation till historiska och sociokulturella förändringar i samhället. Kursens tonvikt ligger på varumärken som produkter inom både konsumentkulturer och visuella kulturer.
Kursen ges på Campus Helsingborg.
https://www.isk.lu.se/utbildning/fristaende-kurser
Kommande starter
Förkunskaper
Lunds universitet
Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...