Kommunikation och professionella samtal i arbetet
Att kommunicera och samtala ingår i de flesta professionella arbeten. Men, vad gör vi egentligen när vi kommunicerar? På vilka sätt kan kommunikation och samtal hjälpa oss att förstå och fungera i olika verksamheter? Dessa och liknande frågor kommer du att få lära dig mer om i den här kursen. Fokus är mellanmänsklig kommunikation och professionella samtal på arbetsplatser. Det kan exempelvis handla om kollegiala samtal, ett medarbetarsamtal eller ett samtal med en klient/patient. De teoretiska utgångspunkterna tas i kommunikationsteori, både verbala och icke verbala aspekter av kommunikation kommer att belysas. Önskar du grundläggande samtalsredskap för att kunna fungera som samtalsledare i arbetet är det också en anledning att söka den här kursen.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Örebro universitet
Örebro universitet är ett av Sveriges mest expansiva universitet med cirka 17 000 studenter och 1 260 anställda. Tre kilometer, eller tio minuter på cykel, från centrala Örebro ligger universitetets huvudcampus. Campusområdet är som en egen liten stad - förutom...
Highlights