Samhälle, organisation och kommunikation
Om utbildningen
Kursen är uppdelad i fyra delkurser som tar utgångspunkt både i organisationer och i samhället i stort. Med utgångspunkt i teorier om kommunikation riktad mot samhällsagendan planerar vi konkreta kommunikationsinsatser, både som uppdrag och externa uppdrag. Du producerar informationsmaterial utifrån på förhand givna mål, med avseende på bild, text och grafiska signaler. Projekten utmynnar i en diskussion om vilka möjligheter och hinder som kan uppstå för olika typer av organisationer, t. ex. kommersiella företag, myndigheter, politiska och ideella organisationer, vilket fördjupar din förståelse för demokratins spelplan i det digitala mediesamhället.
Rekommenderad studiegång
Kursen är en fördjupning för dig som läst 90hp medie- och kommunikationsvetenskap, skrivit ett självständigt examensarbete och har läst kursen MK1403 Analys av medier, opinioner och kommunikation (eller motsvarande).
Kommande starter
Förkunskaper
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Öppenheten är ett signum som genomsyrar verksamheten. Universitetet tar plats i debatten...