Talmotoriska störningar hos barn och ungdomar - bedömning och intervention
Kursen syftar till att ge en fördjupad kunskap kring (logopedisk) analys, bedömning, diagnostik samt intervention av talmotoriska störningar hos barn och ungdomar. Orsaksteorier, differentialdiagnosticering samt principer för olika interventionsmetoder i relation till klinisk verksamhet har särskild tonvikt under kursen.Undervisning kommer att ske genom föreläsningar, seminarier och grupparbete. Innan första kurstillfället ska studenten ha tagit del av inspelat material och artiklar. I kursen ingår arbete i grupp som redovisas med en skriftlig rapport samt en muntlig redovisning av denna vid sista tillfället.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Göteborgs universitet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Öppenheten är ett signum som genomsyrar verksamheten. Universitetet tar plats i debatten...
Highlights