Marknadsföring A
Kursen omfattar två moduler: Grundläggande begrepp, modeller och teorier, samt Marknaders förutsättningar och marknadsföringsstrategier.
I den första modulen introduceras marknadsföringens grundläggande begrepp, modeller och teorier. I den andra modulen diskuteras marknaders förutsättningar och olika marknadsföringsstrategier. Denna modul behandlar även fem olika fördjupningsområden inom marknadsföringen och för varje fördjupningsområde behandlas de karaktäristiska särdragen. Följande fördjupningsområden behandlas: Konsumentmarknadsföring, Tjänstemarknadsföring, Industriell marknadsföring, Internationell marknadsföring, samt Marknadsundersökning och marknadsanalys.
Kommande starter
Förkunskaper
- Grundläggande behörighet
Gör en intresseanmälan
Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...