Strategisk kommunikation och kriskommunikation
Vilka relationer har organisationer med sin omgivning och hur kan kommunikation användas som verktyg för att etablera och upprätthålla sådana relationer? Den frågan utgör utgångspunkten för kursen, vars innehåll kretsar kring hur organisationer kan använda sig av strategisk kommunikation och/eller opinionsbildning för att skapa goda omvärldsrelationer. Kursen tar upp områden som rör omvärldsbevakning och omvärldsanalys, publika relationer och Issues Management, samt CSR och opinionsbildning som strategiska verktyg. Ett särskilt avsnitt om kriskommunikation ingår också i kursen.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Högskolan i Halmstad
Högskolan i Halmstad – här börjar framtiden
Högskolan i Halmstad bildades 1983 och har cirka 10 000 studenter. Välj mellan ett 50-tal program på grundnivå och avancerad nivå och över 130 fristående kurser. Högskolan i Halmstad är en innovativ högskola och passar dig som vill vara med och driva utvecklingen framåt....
Highlights