Kundresan: Vägen till kunddrivet värdeskapande
Denna kurs är för dig som är yrkesverksam och vill kompetensutvecklas (ej för dig som går våra grundutbildningsprogram).Kursen ingår i ISE-projektet på CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet.ISE står för "Improving value creation through service education" och är ett projekt där CTF, i samverkan med företag och organisationer utvecklar och erbjuder skräddarsydda, flexibla kurser på avancerad nivå för yrkesverksamma. I den här kursen får du kunskap och förståelse för begreppet hållbar utveckling och dess tillämpning i olika verksamheter. Du får insikt i miljö- och resursproblem som mänskligheten står inför och tekniska och politiska styrmedel som kan användas för att lösa dessa samt en inblick i psykologiska faktorer som hindrar eller möjliggör transformation mot en hållbar riktning. Vill du veta mer om denna kurs, när den ges och hur du anmäler dig till kursen följ denna länk (här kan du också göra en intresseanmälan): https://www.kau.se/ctf/ise Du kan också läsa mer om projektet på ovanstående länk. Har du några frågor är du också välkommen att kontakta administratör Charlotta Andersson (charlotta.andersson@kau.se) Kursens mål är att ge studenten ökad kunskap om och förståelse av värdeskapande processer för kunder via olika metoder med fokus på kundresor. Detta görs i syfte att utveckla en verksamhet och bidra till ökad konkurrenskraft och lönsamhet. Kursen syftar till att ge teoretisk kunskap om kommunikation och praktiska kommunikativa verktyg. Den kunskapen och de verktygen kommer sedan kopplas till studentens verksamhet för att öka förståelsen för hur värde kan skapas och förstärkas hos kunder, klienter och andra som verksamheten riktar sig till. Med utgångspunkt i teori och praktik samt studenternas egna erfarenheter genomförs tre workshoppar varvat med föreläsningar. Workshopparna har teman som observation och intervju som metod, kundresa som verktyg samt värdeskapande processer. Efter genomgången kurs har studenten stärkt sin teoretiska och praktiska förståelse för värdeskapandeprocesser i relation till kunder.Kursen kräver aktivt deltagande i skapandet av kursens innehåll genom att delta i diskussioner på seminarier och övriga lärandeaktiviteter under kursens gång. Diskussionsinnehållet i kursen bestäms delvis av studenterna och utgår från deras erfarenheter, frågor och utmaningar i sin verksamhet.Kursen förutsätter självständigt arbete, kontinuerlig textinläsning samt aktivt och reflekterande deltagande.Fördjupningsnivå: A1N (har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav) Utbildningsnivå: Avancerad nivå Behörighetskrav: 90 hp varav lägst 30 hp på G2F-nivå eller högre inom samhälls-, beteende- eller naturvetenskap samt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom för kursen relevant yrkesverksamhet. Gymnasiets engelska 6 eller engelska A. Motsvarandebedömning kan göras.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Karlstads universitet
Karlstad universitet är ett av landets yngsta universitet. Här erbjuds ett flertal utbildningsprogram, både på grund- och avancerad nivå. Karlstads universitet vill bidra till såväl internationell som regional och personlig kunskapsutveckling. Genom öppenhet, nytänkande och mångvetenskap har de etablerat sig...
Highlights