Att publicera i den medierade offentligheten
I kursen behandlas digitala publiceringstekniker samt textuella och visuella berättartekniker för publicering i sociala och interaktiva medier. Studenterna kommer i denna kurs arbeta i mindre grupper för att genomföra ett projekt som går ut på att skriva, publicera och marknadsföra i den digitala offentligheten. Kursen ger praktisk övning i problemlösning och kreativt arbete. I medie- och kommunikationsvetarens framtida yrkesverksamhet - tex. som kommunikatör, journalist eller redaktör - kommer mycket att handla om att formulera, sammanställa och publicera texter (och bilder) avsedda för en medierad offentlighet. Efter kursen ska studenterna ha lärt sig grunderna i onlinepublicering och hur man kan tänka kring traditionell och digital marknadsföring. Kursen har också gästlärare från medie- och kommunikationsbranschen.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linköpings universitet
Linköpings universitet är ett av Sveriges större lärosäten med 27 000 studenter, 4 000 anställda och över 120 utbildningsprogram. Linköpings universitet har utbildning och forskning inom teknik och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap och humaniora. Linköpings universitets ambition är...
Läs mer om Linköpings universitet och visa alla utbildningar
Highlights