Att verka i den medierade offentligheten
I kursen behandlas teorier om organisationskultur och organisationskommunikation. Fokus ligger på kommunikationsbranschen i vid bemärkelse. Exempel hämtas från journalistik, marknadsföring, kommunikatörsyrket samt bok- och översättningssektorn. Frågor som behandlas: Hur fungerar organisationer? Vad utmärker ett företag? Hur har dessa yrken växt fram, hur förhåller de sig till varandra och hur fungerar de idag? Kursen syftar till att ge studenterna konkreta kunskaper som kan omsättas i arbetslivets vardagspraktik. Teorierna kopplas till praktiska uppgifter som att intervjua alumner, analysera jobbannonser/CV och samtal med gäster från branschen.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linköpings universitet
Linköpings universitet är ett av Sveriges större lärosäten med 27 000 studenter, 4 000 anställda och över 120 utbildningsprogram. Linköpings universitet har utbildning och forskning inom teknik och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap och humaniora. Linköpings universitets ambition är...
Läs mer om Linköpings universitet och visa alla utbildningar
Highlights