Interkulturell affärskommunikation
I takt med ökad globalisering och att företagande sker över nationella gränser, i och genom internationella nätverk på arbetsplatser, ställs också ökade krav på kunskap och kompetens i interkulturell kommunikation och människors olika värdesystem. Syftet med kursen är därför att utveckla förståelse för hur olikheter i människors kulturella bakgrund påverkar olika kommunikationssituationer och sättet att organisera livet. Kursen skall öka deltagarnas interkulturella kommunikationsfärdigheter och förstärka den analytiska förmågan när det gäller den kulturella medvetenheten och kommunikationen mellan människor från olika kulturer i både affärsmässiga och sociala sammanhang. Kursen ges helt på distans och bygger på lektioner och självstudier. Undervisningsspråk är svenska. Deltagande i kursen på distans förutsätter tillgång till Internetansluten dator. Interaktion mellan lärare och kursdeltagare sker individuellt och i grupp via ett kommunikationsforum.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linköpings universitet
Linköpings universitet är ett av Sveriges större lärosäten med 27 000 studenter, 4 000 anställda och över 120 utbildningsprogram. Linköpings universitet har utbildning och forskning inom teknik och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap och humaniora. Linköpings universitets ambition är...
Läs mer om Linköpings universitet och visa alla utbildningar
Highlights