Retorik: att övertyga i digitala medier
Stort fokus i denna kurs ligger på hur retorikens medel utnyttjas för att övertyga och nå fram med ett budskap i olika digitala kommunikationskanaler. Vi fördjupar oss i och tillämpar grundläggande retorikteori för att analysera moderna digitala medier ur ett retoriskt perspektiv. I kursen används retoriska begrepp och verktyg för att analysera dessa informationskanaler, bland annat i ett fältarbete. Kursen har blandad undervisningstid. De icke obligatoriska föreläsningarna kommer att ges under dagtid där powerpointunderlag finns tillgängliga på kurssidan. För deltagande på obligatoriska seminarier finns det möjlighet att välja grupptider som förläggs antingen dagtid eller kvällstid.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linköpings universitet
Linköpings universitet är ett av Sveriges större lärosäten med 27 000 studenter, 4 000 anställda och över 120 utbildningsprogram. Linköpings universitet har utbildning och forskning inom teknik och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap och humaniora. Linköpings universitets ambition är...
Läs mer om Linköpings universitet och visa alla utbildningar
Highlights