Statistik för marknadsföringsbeslut
Kursen ger en introduktion till statistik och sannolikhet som är användbar för studenter inom marknadsföring och företagsekonomi. Fokus utgår datorstödd databehandling med SPSS. Kursen skiljer sig från andra statistikkurser genom att fokus ligger på beräkning och presentation av data medan matematiska beräkningar ges mindre tonvikt. Särskilt fokus ligger på beskrivande statistik men en introduktion till inferentiell statistik ges också. Examinationen omfattar hemuppgifter och skiftliga tentamen. Presentation och analys av data i kundperspektiv ges stor vikt vid kursen.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linnéuniversitetet Facebook
Gör en intresseanmälan
Ett modernt, internationellt universitet i Småland
Linnéuniversitetet är ett modernt, internationellt universitet där allt är möjligt. Linnéuniversitetet finns i Kalmar och Växjö. Universitetet erbjuder över 150 utbildningsprogram och 1 300 fristående kurser inom en rad olika områden. Utbildningar ges både på campus och på distans. Att studera...
Highlights