Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I

Lunds universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Lund
7.5 hp
Deltid
Klassrum
Startdatum: Höst 2024 - Lund

Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I

In this course, expressions of modern advertising in different media are studied, using theories derived from semiotics, rhetoric and image analysis.

Advertising is defined as a form of communication. Its intermedial dimensions are analysed in relation to, for example, music videos or other means of popular culture. Questions concerning, for instance, branding, gender and/or globalisation are treated in relation to visual, verbal or sounding/musical means of advertising. Here, the main emphasis is put on an intermedial analysis of concrete examples of advertising in newspapers, television, Internet, but also buzz marketing and brand hacking will be discussed. Focus is set on analysing but also creating different forms of advertising in the 20th and 21st centuries, as a manifestation of modern popular culture.

This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2

https://www.kultur.lu.se/en/course/IMSB20

Förkunskaper

Grundläggande behörighet 

Lunds universitet

Lunds universitet

Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...


Läs mer om Lunds universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Lunds universitet


Recensioner

Det finns inga recensioner för Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön