Sök utbildning 👉
Fristående kurser (grundnivå)

Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II

Längd
7.5 hp
Utbildningstakt
Deltid
Nästa startdatum
Höst 2024 se detaljer
Utbildningsform
Klassrum
Längd
7.5 hp
Utbildningstakt
Deltid
Nästa startdatum
Höst 2024 se detaljer
Utbildningsform
Klassrum

Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II

The course consists in a continuation and deepening of IMSB20 (The rhetoric of advertising in modern media I). In relation to the needs of different media, the intermedial design of advertising is defined and analysed by deepening the theoretical frames. Beside the ethical and media specific context when analysing current advertising new media relations like architecture and advertising are explored. Focus lies on a more complex understanding of the development in commercials as a vital product of modern culture.

This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2

https://www.kultur.lu.se/en/course/IMSB24

Kommande starter

1 tillgängligt startdatum

Höst 2024

  • Klassrum
  • Lund

Förkunskaper

Grundläggande samt kurs motsvarande IMSB20 Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I, 7,5 hp.
Lunds universitet

Lunds universitet

Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...

Läs mer om Lunds universitet och visa alla utbildningar

Highlights