Masterprogram i Service Management, Retailing and Consumption
Masterprogrammet i service management är en unik möjlighet för dig som vill gå en ledarskapsutbildning på avancerad nivå med stark forskningsanknytning. I programmet förenas djup ämneskunskap om servicebranschen med en förståelse för de särskilda villkor som krävs för att organisera och leda en serviceorganisation.
När du söker till Masterprogrammet i service management väljer du en av fem inriktningar: Culture and Creativity Management, Retailing and Consumption, Supply Chain Management, Sustainable Service Management eller Service Management Tourism. Undervisningen sker på engelska och vi antar studenter från hela världen.
Retailing and Consumption
Handeln genomgår omfattande förändringar med ett flertal utmaningar i form av digitalisering och ett ökande behov av att arbeta hållbart. Idag behöver chefer inom detaljhandeln förstå affärsidéer och strategier från nya perspektiv. I specialiseringen Retailing and consumption får du förståelse för de specifika förutsättningarna och utmaningarna för detaljhandeln i ett digitaliserat samhälle och en djupare förståelse för samtida konsumentkultur.
Specialkurserna täcker frågor som i) digitaliseringen av detaljhandelsmarknadsföring, ii) strategiska och kritiska frågor inom detaljhandel och platsutveckling, iii) hur man bedriver marknadsföring på sociala medier och iv) hur man förstår konsumenter och konsumtion.
Läs mer på den engelska kurssidan.
Kommande starter
Förkunskaper
Examen & Intyg
Lunds universitet
Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...