Sök utbildning 👉
Fristående kurser (avancerad nivå)

Consumer Behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making D

Längd
30 hp
Utbildningstakt
Heltid
Nästa startdatum
Höst 2024 se detaljer
Utbildningsform
Klassrum
Längd
30 hp
Utbildningstakt
Heltid
Nästa startdatum
Höst 2024 se detaljer
Utbildningsform
Klassrum

Consumer Behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making D

Denna marknadsföringskurs är avsedd för studenter som vill utöka sin kunskap kring aspekter som påverkar konsumentbeteende, och kring teorier och metoder för avancerad analys av konsumentmarknader. De avslutande momenten inom denna kurs fokuserar på avancerad marknadsanalys, och utveckling av färdigheter inom beslutsfattande.

Nedanstående moment ingår i kursen:

Moment 1. Marknadsföringsstrategi, 7.5 hp

Moment 2. Konsument beteende, 7.5 hp

Moment 3. Konsument- och marknadsanalys, 7.5 hp

Moment 4. Strategisk marknadsföringsplanering, 7.5 hp

Kommande starter

1 tillgängligt startdatum

Höst 2024

  • Klassrum
  • Umeå

Förkunskaper

90 hp varav 75hp företagsekonomi varav kandidatnivå 15 hp eller motsvarande. Godkänt på minst 52,5 hp varav 7,5 hp på kandidatnivå.Det krävs att studenten har en bredd i ämnet och inte enbart hp inom en av inriktningarna (dvs. ledarskap, marknadsföring, redovisning, finansiering). Statistik 7,5 hp eller motsv.Gymnasium Engelska B/6
Umeå universitet

Välkommen till Umeå universitet

Att studera är första steget mot en spännande framtid. Att studera är också att ha kul under tiden. Gör det tillsammans med 36 000 studenter från hela världen! För att studierna ska fungera riktigt bra är det viktigt med en miljö att trivas...

Läs mer om Umeå universitet och visa alla utbildningar

Highlights