Ekonomi, entreprenörskap och marknadsföring G1N

Högskolan i Skövde
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Distans
7.5 hp
Deltid
CSN-berättigad

Videoreportage

Ekonomi, entreprenörskap och marknadsföring G1N

Den här kursen ger dig grundläggande kunskaper i företagandets villkor. Genom att integrera ämnena ekonomistyrning, marknadsföring och entreprenörskap utvecklas din förståelse för nyföretagande och olika affärsmodeller. Begreppet affärsplan utgör en central del i kursen, varvid samspelet mellan affärsidé, marknadsplan och budget studeras.

Förkunskaper

Behörighet

Grundläggande behörighet (eller motsvarande kunskaper).

Urval

Betyg 67%, högskoleprov 33%.

Språk

Undervisningen ges på svenska. Viss undervisning på engelska kan förekomma.

Högskolan i Skövde

Kreativ miljö

Du kanske vill göra något nytt.Fördjupa dig inom det du redan gör, eller ändra på något som andra gör.Du kanske vill utmana dig själv och sättet du ser på världen.Du kanske vill förändra världen.Eller så vill du bara jobba med...


Läs mer om Högskolan i Skövde och visa alla utbildningar

Gör en intresseanmälan

Få svar på dina frågor om Ekonomi, entreprenörskap och marknadsföring G1N
Kom i kontakt med skolan
Inga kostnader eller förbindelser

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till utbildaren

Högskolan i Skövde



Recensioner

Det finns inga recensioner för Ekonomi, entreprenörskap och marknadsföring G1N

Gör en intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Ekonomi, entreprenörskap och marknadsföring G1N från Högskolan i Skövde, fyll i dina uppgifter:

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön