Digital skulptering för spel 2
Kursen är en fortsättning på Digital skulptering för spel 1 och utforskar skapandet av 3D-karaktärer med hjälp av skulptering och texturering.
Genom planering av omfattning, utveckling av konceptet och presentation av det färdiga projektet involveras studenterna i både de konstnärliga och tekniska aspekter som krävs för att ge deras digitala karaktärer liv. Du arbetar under kursen med att förbättra form, upplösning, mesh integrity och läsbarhet. Anatomi för karaktärsdesign av humanoida och icke-humanoida karaktärer ingår till viss del. Att planera konstruktionen av modellens yta är en del av arbetsflödet.
Kontext är också en viktig komponent för att kunna skapa trovärdiga karaktärer. Karaktärer behöver föremål att interagera med och roller att spela. Som en del av kursen ingår ett skulpteringsprojekt, vilket inkluderar olika former av rekvisita, till exempel kläder, päls och hår. Under den avslutande delen av skulpteringsarbetet lär du dig hur man förstärker dina karaktärer med högfrekventa och fotorealistiska ytbehandlingar såsom porer, rynkor, ärr, etc.
Du får även lära dig olika tekniker hur man applicerar texturering, ljus och skugga för att skapa atmosfär och kontext.
Distanskursens upplägg: Kursen ges som internetbaserad distanskurs utan fysiska träffar. För att följa kursen behöver du ha tillgång till en dator med internetuppkoppling.
Kommande starter
Förkunskaper
Välkommen till Uppsala universitet
Välkommen till Uppsala universitet Uppsala universitet är ett internationellt välkänt forskningsuniversitet med vetenskapens och utbildningens utveckling i fokus. Universitetet främjar utveckling och innovation genom en aktiv roll i samhället. Utbildningar på Uppsala Universitet Uppsala universitet har ett stort utbildningsutbud på...