Studera Mode & Marknadsföring på Berkeley College
Berkeley CollegeStudera Mode & Marknadsföring på Berkeley College
Studera Mode & Marknadsföring i USA!
På Berkeley College kan du läsa fristående kurser eller hela program inom mode och marknadsföring (Fashion Marketing). Efter en Associate’s Degree (2 år) kan du välja att fortsätta ytterligare två år på Berkeley för att få en Bachelor’s Degree vilket motsvarar en kandidatexamen i Sverige. Under utbildningen får du all den kunskap du behöver för en lyckad karriär inom modeindustrin. Sista terminen kommer du ha praktik och tidigare studenter har varit på företag som Louis Vuitton, H&M, Nina West och Bloomingdale’s. Exempel på kurser som ingår i utbildningen:
- Introduction to Fashion Business
- Merchandise Planning and Buying
- Trend Analysis and Product Development
- Principles of Management
Förkunskaper
Förkunskapskrav
För att bli antagen till Berkeley College ska du ha fullständiga gymnasiebetyg med VG/C eller mer i engelska A eller B/5 eller 6. Alternativt kan du visa upp ett TOEFL-test med minst 61 eller en IELTS-examen med minst 5.5. Du kan även göra Berkeleys egna test på vårt kontor i Stockholm.
Sista ansökningsdatum
Sista ansökningsdag är 3 månader innan kursstart men vi rekommenderar att man söker så tidigt som möjligt för att hinna med visumprocessen.
Berkeley College
Berkeley College är det perfekta valet för dig som vill studera utomlands mitt i världsmetropolen New York. Du kan läsa yrkesinriktade utbildningar på 2 till 4 år inom ämnen som Business, Fashion Merchandising och Management. Det finns också möjlighet att...
Gör en intresseanmälan
Hitta till utbildaren
Berkeley College
Det finns inga recensioner för Studera Mode & Marknadsföring på Berkeley College
För att få mer information om utbildningen Studera Mode & Marknadsföring på Berkeley College från Berkeley College, fyll i dina uppgifter:
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.