Matix - Management av tillväxt
Matix Management av tillväxt är en ettårig magisterkurs som ger 30 studenter möjlighet att fördjupa sina kunskaper och färdigheter inom bland annat innovation, strategi, förändringsledning, coaching och ledarskap. Kursen kombinerar hög akademisk nivå med riktiga uppdrag, i riktiga företag. Ett centralt inslag i undervisningen är att studenten matchas ihop med ett noga utvalt partnerföretag, som under läsåret från olika perspektiv analyseras utifrån deras specifika situation och omvärld. Kursinnehållet bygger således till stor del på ett aktionsbaserat lärande vilket innebär att kunskapen internaliseras och utmanas genom praktisk tillämpning och reflektion.
Kursen består av fyra efterföljande men integrerade kursmoduler 1. Innovation, 2. Strategi, 3. Förändringsledning och 4. Fördjupning magisteruppsats som samtliga innehåller relevanta områden kopplade till kunskapsutveckling, affärsutveckling och personlig utvecklig. I kursens alla delar blandas ämnesspecifika föreläsningar med gästföreläsare, teambaserade övningar, workshops och nätverkande, allt i syfte att ge perspektiv, kunskaper och färdigheter som kan översättas till praktisk handlingsförmåga. Kursen ställer stora krav på studenternas personliga drivkrafter och vilja att, tillsammans med andra, utveckla kunskap, affärer och sig själva. Läsåret präglas av högt tempo och aktivt deltagande, varför vi har höga närvarokrav i våra läraktiviteter.
Urval sker genom personlig intervju i tre steg där stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt att du har ett möjlighetsorienterat förhållningssätt, en förmåga att ta dig an nya och utmanande uppgifter i olika miljöer, och en god etisk kompass.
Kommande starter
Förkunskaper
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Öppenheten är ett signum som genomsyrar verksamheten. Universitetet tar plats i debatten...