Kommunikation i en interkulturell affärsmiljö
Denna kurs fokuserar på den praktiska och personliga utvecklingen av studenters interkulturella kommunikation.
Den första modulen, interkulturell kompetens, fokuserar på utveckling av studenternas kunskaper och färdigheter i interkulturell kommunikation vilka kan appliceras i framtiden när de kommunicerar muntligt och skriftligt inom en interkulturell affärsmiljö. Flera interkulturella aspekter behandlas så som ansikte mot ansikte och online kommunikationsformer, läsare samt publik analys, kommunikationens struktur, språk, formalitet och klarhet. I den andra modulen, interkulturella kommunikationsanalyser, behandlas analyser av självkännedom och kommunikation. I den tredje modulen, projekt med skriftlig affärsrapport, genomförs ett fallstudieprojekt med en övertygande affärsrapport.
Kommande starter
Förkunskaper
- Grundläggande behörighet. Undantag beviljas från kravet på svenska för grundläggande behörighet
Gör en intresseanmälan
Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...