Ledning och marknadsföring i tjänsteföretag
Högskolan Dalarna
Ledning och marknadsföring i tjänsteföretag
Kursen börjar med diskussion om olika typer av tjänster, deras karaktäristika och betydelse i samhället. Vidare fokuseras modeller och metoder som används för att beskriva och utveckla olika typer av tjänster avseende tjänstedesign och tjänstekvalitet.
Speciell vikt läggs vid olika aspekter av tjänstemarknadsföring som kundinteraktion och kundrelationer samt intern marknadsföring. Även teknikens betydelse för tjänsteutveckling samt internationalisering av tjänster behandlas.
Förkunskaper
Högskolan Dalarna

Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...
Gör en intresseanmälan
Hitta till utbildaren
Högskolan Dalarna
Det finns inga recensioner för Ledning och marknadsföring i tjänsteföretag
För att få mer information om utbildningen Ledning och marknadsföring i tjänsteföretag från Högskolan Dalarna, fyll i dina uppgifter:
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.