Videoreportage
Hållbara företag och samhällen G2F
Den här kursen vänder sig till dig som vill få en tvärvetenskaplig kunskap om hållbarhetsfrågor. Utgångspunkten för kursen är att ge en förståelse av begreppet hållbarhet ur både ett företags- och samhällsperspektiv. Genom kursen kommer hållbarhetsbegreppet diskuteras ur management-, redovisnings- och marknadsföringsämnet. Dessa perspektiv används för att analysera de synergier och konflikter som kan uppstå mellan de ekonomiska, sociala och miljömässiga aspekterna.
Förkunskaper
Behörighet
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Godkända kurser: IE137G-Ekonomistyrning I G1N och IE130G-Externredovisning I G1N och FÖ141G-Marknadsföring I G1N och FÖ114G-Organisation och ledarskap I G1N och [IE331G-Ekonomistyrning II G1F eller FÖ318G-Externredovisning II G1F eller FÖ314G-Organisation och ledarskap II G1F eller IE313G-Marknadsföring II G1F] (eller motsvarande kunskaper). Då kursen är på fördjupningsnivå G2F krävs sammanlagt godkända kurser om minst 60 högskolepoäng i något eller några av följande ämnen: företagsekonomi, industriell ekonomi, juridik, statistik, nationalekonomi eller socialpsykologi där de ovan angivna kurserna ingår.Urval
Avklarade högskolepoäng.Språk
Undervisningen ges på svenska. Viss undervisning på engelska kan förekomma.Gör en intresseanmälan
Kreativ miljö
Du kanske vill göra något nytt.Fördjupa dig inom det du redan gör, eller ändra på något som andra gör.Du kanske vill utmana dig själv och sättet du ser på världen.Du kanske vill förändra världen.Eller så vill du bara jobba med...