Videoreportage
Internationell marknadsföring G2F
Kursen syftar till att ge studenterna djup kunskap och förståelse för internationella marknaders strukturer och funktionsmekanismer. Därtill ger kursen förmåga att identifiera och förklara varför den internationella marknaden är en annorlunda arena för ett företag och dess ledning i förhållande till den inhemska marknaden. Kursen bidrar också till att analysera, identifiera och påvisa vilka underliggande mekanismer som förbinder de internationella marknadsförarnas inhemska och utländska marknadsaktiviteter. Dessutom kan studenterna påvisa behovet av modeller, teorier och strategier som återspeglar internationella marknaders utmärkande egenskaper och tillämpa dem på verkliga förhållanden. Studenterna kan vidare analysera internationella marknader med modellerna och teorierna för att bedöma behoven av produkt, pris, befordran och distributionskanalers anpassning för att tillfredsställa kundernas behov. Kursen syftar också till att identifiera och analysera olika internationella politiska, kulturella, sociala, ekonomiska och legala omgivningsfaktorer samt deras påverkan på den internationella marknadsförarens roll och hur dessa faktorer kan hanteras. Slutligen kan studenten kritiskt granska, reflektera över och värdera vetenskapliga arbeten som handlar om internationell marknadsföring.
Förkunskaper
Behörighet
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Godkända kurser: IE312G-Marknadsföring II G1F och FÖ114G-Organisation och ledarskap I G1N och IE116G-Ekonomistyrning I G1N (eller motsvarande kunskaper). Då kursen är på fördjupningsnivå G2F krävs sammanlagt godkända kurser om minst 60 högskolepoäng i något eller några av följande ämnen: företagsekonomi, industriell ekonomi, juridik, statistik, nationalekonomi eller socialpsykologi där de ovan angivna kurserna ingår.Urval
Avklarade högskolepoäng.Språk
Undervisningen ges på engelska.Gör en intresseanmälan
Kreativ miljö
Du kanske vill göra något nytt.Fördjupa dig inom det du redan gör, eller ändra på något som andra gör.Du kanske vill utmana dig själv och sättet du ser på världen.Du kanske vill förändra världen.Eller så vill du bara jobba med...