Customer insights & engagement
SKAPA LÖNSAMMA KUNDUPPLEVELSER
Ta steget till att bli en auktoritet inom kundinsiktsarbete och var med att skapa framtidens kundupplevelser! Med denna upskill inom digital marknads- och kundinsiktsanalys får du fördjupa dig i insamling och tolkning av data. Du kommer att dyka djupt in i både kvalitativa och kvantitativa metoder, vilket möjliggör att du genererar exceptionella kundinsikter som kan förändra spelplanen i din organisation.
För att kunna förstå och anpassa sig till det ständigt föränderliga affärsklimatet, ligga i framkant och leverera överlägsna produkter och tjänster är djupgående kundinsikter och förståelse för marknadstrender kritiska faktorer. Under denna utbildning lär du dig att navigera i konsumentbeteenden, tolka nyckeltrender och forma en anpassningsbar, kundcentrerad affärsmodell. Bidra aktivt till din organisations utveckling samtidigt som du breddar ditt professionella perspektiv och bli en drivande kraft för förnyelse och förstklassig kundservice.
Customer Insights & Engagement är utformad för dig som är yrkesverksam inom kundinriktat arbete och vill fördjupa din kompetens. Genom att förstå, förfina och anpassa produkt- eller tjänsteerbjudanden baserat på förändringar i kundbeteende, kan du bidra till organisationens långsiktiga framgång och hållbarhet i en alltmer konkurrensutsatt och snabbföränderlig marknad.
Utbildningen är digitalt baserad och sker på distans vilket gör det möjligt att studera var du än bor eller befinner dig.
Kursinnehåll
KURSER
Customer Insights Digital Analytics
Customer Insights Fundamentals
Customer Insights Surveys
KURSUPPLÄGG
Flexibelt upplägg
- Förinspelade teorilektioner
- Digitala workshops och handledning med lärare
- Interaktion och dialog med andra deltagare
- Handledning av lärare
- Instuderingsfrågor, övningar och reflektionsuppgifter
- Fördjupningsmaterial
- Quiz för att testa dina kunskaper
- Möjlighet till individuell studietakt
Examinationer sker på distans för respektive delkurs.
Förkunskaper
ÄR DU BEHÖRIG?
- Grundläggande behörighet: Gymnasieexamen (eller motsvarande kunskaper, färdigheter och kompetenser) med godkänt betyg i kurserna Svenska 1, Matematik 1 och Engelska 5, eller motsvarande.
Saknar du behörighet? Sök med reell kompetens. - Minst två års yrkeserfarenhet inom kundrelaterat fokus, till exempel kundsupport, kundservice, kundupplevelse, kund- och kontoansvar, försäljning, etc.
Följande dokument/filer behövs för att din ansökan skall bedömas som komplett:
- Gymnasiebetyg eller motsvarande
- Tydlig beskrivning av din yrkeserfarenhet som motsvarar kraven - fyll i och bifoga: Bilaga Yrkeserfarenhet finns på ihm.se.
Reell kompetens
Om du saknar formella meriter för grundläggande behörighet, till exempel gymnasieexamen eller slutbetyg från gymnasieskolan, kan IHM Business School istället göra en bedömning av din reella kompetens. Detta gäller även om du saknar formella meriter för en särskild behörighet, t.ex. godkänt betyg i en gymnasiekurs. Läs mer på ihm.se.
Kostnader
KURSER
Customer Insights Digital Analytics
Customer Insights Fundamentals
Customer Insights Surveys
KURSUPPLÄGG
Flexibelt upplägg
- Förinspelade teorilektioner
- Digitala workshops och handledning med lärare
- Interaktion och dialog med andra deltagare
- Handledning av lärare
- Instuderingsfrågor, övningar och reflektionsuppgifter
- Fördjupningsmaterial
- Quiz för att testa dina kunskaper
- Möjlighet till individuell studietakt
Examinationer sker på distans för respektive delkurs.
Gör en intresseanmälan
IHM utvecklar kompetensen som utvecklar näringslivet
Det märks att du gått på IHM IHM Business School är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM med affärsskolor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Kalmar. Verksamheten bedrivs helt utifrån marknadens krav och önskemål och är ett...