Affärsmarknadsföring
Kursen syftar till att ge både fördjupade och breddade kunskaper inom området affärsmarknadsföring. I kursen fokuseras på teoretiska synsätt och deras tillämpning i praktiken. Områden som inkluderas är företags hållbara strategiarbete och hantering av förändringar på industriella marknader, samt hur industriella marknader kan analyseras från en rad olika perspektiv. Bland annat behandlas teorier och modeller om affärsrelationer, relationsstyrning, försäljning, samt hållbarhet utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Kursen förutsätter självständigt arbete, kontinuerlig textinläsning samt aktivt och reflekterande deltagande på seminarier och redovisningar.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Karlstads universitet
Karlstad universitet är ett av landets yngsta universitet. Här erbjuds ett flertal utbildningsprogram, både på grund- och avancerad nivå. Karlstads universitet vill bidra till såväl internationell som regional och personlig kunskapsutveckling. Genom öppenhet, nytänkande och mångvetenskap har de etablerat sig...
Highlights