Konsumentforskning inom marknadsföring
Kursen fokuserar på företeelser relaterade till konsumenters beslut, attityder, beteenden och relationer till organisationer, produkter och varumärken ur ett marknadsföringsperspektiv. I kursen behandlas betydelsen av hur upplevelser, intryck samt personliga och kontextuella faktorer påverkar konsumenters attityder, relationer, beslut och beteenden. Särskilt fokus läggs på effekter av marknadsföring riktad mot konsumenter från både företagsekonomiska perspektiv samt hållbarhetsperspektiv. Under kursen diskuteras även hur olika undersökningsdesigner och undersökningsmetoder används i forskning på konsumenter relaterat till olika typer av problem och företeelser inom ämnesområdet.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Karlstads universitet
Karlstad universitet är ett av landets yngsta universitet. Här erbjuds ett flertal utbildningsprogram, både på grund- och avancerad nivå. Karlstads universitet vill bidra till såväl internationell som regional och personlig kunskapsutveckling. Genom öppenhet, nytänkande och mångvetenskap har de etablerat sig...
Highlights