Sök utbildning 👉
Fristående kurser (avancerad nivå)

Konsumentforskning inom marknadsföring

Karlstads universitet, i Karlstad
Längd
7.5 hp
Utbildningstakt
Heltid
Nästa startdatum
Höst 2024 se detaljer
Utbildningsform
Klassrum
Längd
7.5 hp
Utbildningstakt
Heltid
Nästa startdatum
Höst 2024 se detaljer
Utbildningsform
Klassrum

Konsumentforskning inom marknadsföring

Kursen fokuserar på företeelser relaterade till konsumenters beslut, attityder, beteenden och relationer till organisationer, produkter och varumärken ur ett marknadsföringsperspektiv. I kursen behandlas betydelsen av hur upplevelser, intryck samt personliga och kontextuella faktorer påverkar konsumenters attityder, relationer, beslut och beteenden. Särskilt fokus läggs på effekter av marknadsföring riktad mot konsumenter från både företagsekonomiska perspektiv samt hållbarhetsperspektiv. Under kursen diskuteras även hur olika undersökningsdesigner och undersökningsmetoder används i forskning på konsumenter relaterat till olika typer av problem och företeelser inom ämnesområdet.

Kommande starter

1 tillgängligt startdatum

Höst 2024

  • Klassrum
  • Karlstad

Förkunskaper

Företagsekonomi 90 hp varav minst 30 hp på G2F-nivå eller högre. Gymnasiets Engelska 6. Motsvarandebedömning kan göras.
Karlstads universitet

Karlstad universitet är ett av landets yngsta universitet. Här erbjuds ett flertal utbildningsprogram, både på grund- och avancerad nivå. Karlstads universitet vill bidra till såväl internationell som regional och personlig kunskapsutveckling. Genom öppenhet, nytänkande och mångvetenskap har de etablerat sig...

Läs mer om Karlstads universitet och visa alla utbildningar

Highlights