Service management
I kursen beskrivs, diskuteras och analyseras centrala begrepp inom tjänsteforskningen och hur de kan användas inom såväl forskning som praktik. Bland annat diskuteras begreppet tjänst och tjänsters speciella egenskaper samt vilka implikationer dessa har avseende ledning och styrning av företag och andra organisationer. Vidare diskuteras bland annat tjänstekvalitet, interaktioner, servicescape, medarbetares samt kunders roll och betydelse för tjänsteverksamheter. I kursen behandlas även verktyg och modeller för att beskriva, kategorisera och analysera värdeskapande genom tjänster. I kursen beskrivs och diskuteras även utvecklingen inom tjänsteforskningen (service management research) och kopplingar till hållbarhet görs. Kursens undervisningsformer utgörs av föreläsningar och seminarier där aktivt deltagande krävs. Kursen förutsätter självständigt arbete.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Karlstads universitet
Karlstad universitet är ett av landets yngsta universitet. Här erbjuds ett flertal utbildningsprogram, både på grund- och avancerad nivå. Karlstads universitet vill bidra till såväl internationell som regional och personlig kunskapsutveckling. Genom öppenhet, nytänkande och mångvetenskap har de etablerat sig...
Highlights