Service management
Karlstads universitetService management
I kursen beskrivs, diskuteras och analyseras centrala begrepp inom tjänsteforskningen och hur de kan användas inom såväl forskning som praktik. Bland annat diskuteras begreppet tjänst och tjänsters speciella egenskaper samt vilka implikationer dessa har avseende ledning och styrning av företag och andra organisationer. Vidare diskuteras bland annat tjänstekvalitet, interaktioner, servicescape, medarbetares samt kunders roll och betydelse för tjänsteverksamheter. I kursen behandlas även verktyg och modeller för att beskriva, kategorisera och analysera värdeskapande genom tjänster. I kursen beskrivs och diskuteras även utvecklingen inom tjänsteforskningen (service management research) och kopplingar till hållbarhet görs. Kursens undervisningsformer utgörs av föreläsningar och seminarier där aktivt deltagande krävs. Kursen förutsätter självständigt arbete.
Förkunskaper
Karlstads universitet
Karlstad universitet är ett av landets yngsta universitet. Här erbjuds ett flertal utbildningsprogram, både på grund- och avancerad nivå. Karlstads universitet vill bidra till såväl internationell som regional och personlig kunskapsutveckling. Genom öppenhet, nytänkande och mångvetenskap har de etablerat sig...
Hitta till utbildaren
Karlstads universitet
Recensioner
Det finns inga recensioner för Service management
Jobb & Lön
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.