Marknadsföring grundkurs
Kursen presenterar grundläggande begrepp som behov, önskemål, produkt, erbjudande, varumärke och skillnaden mellan strategisk och taktisk marknadsföring. En kreativ del av kursens examination är att utveckla en marknadsplan som andas strategisk och kreativ realism och presentera den. I kursen varvas teori med praktik och gästföreläsare från ledande konsument och business to business varumärken. Genom att fokusera på både konsument-perspektivet och konsument insikter samt företagets strategiska perspektiv på marknadsföring så uppnås ett 360 graders perspektiv, ett kreativt och inkluderande perspektiv på grundläggande marknadsföring.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
KTH - Kungliga Tekniska högskolan
KTH är Sveriges största tekniska universitet med 18 000 studenter på fem olika campus. KTH är rankat som ett av de ledande tekniska universiteten i Europa och samarbetar med 250 universitet i världen. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område...
Läs mer om KTH - Kungliga Tekniska högskolan och visa alla utbildningar
Highlights