Kultur och marknadsföring

Linköpings universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Distans
7.5 hp
Deltid
Distans
Startdatum: Vår 2025 - Distans

Kultur och marknadsföring

Vad behöver du tänka på när du vill marknadsföra din produkt i andra länder, såsom i Tyskland, Frankrike, Spanien eller i USA, Japan och Kina? Hur ser reklamen ut och vilka kulturella skillnader bör beaktas för att bli framgångsrik? Under kursens gång behandlas olika strategier och begrepp inom kultur och marknadsföring. Speciellt fokus ligger på olika reklamkampanjer från olika kulturområden som analyseras ur ett semiotiskt och kulturkontrastivt perspektiv. Kursen ges helt på distans och bygger på lektioner och självstudier. Undervisningsspråk är svenska. Deltagande i kursen på distans förutsätter tillgång till Internetansluten dator. Interaktion mellan lärare och kursdeltagare sker individuellt och i grupp via ett kommunikationsforum.

Förkunskaper

Grundläggande behörighet på grundnivå

Linköpings universitet

Linköpings universitet är ett av Sveriges större lärosäten med 27 000 studenter, 4 000 anställda och över 120 utbildningsprogram. Linköpings universitet har utbildning och forskning inom teknik och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap och humaniora. Linköpings universitets ambition är...


Läs mer om Linköpings universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Linköpings universitet



Recensioner

Det finns inga recensioner för Kultur och marknadsföring

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön