Business Administration II - Sensory Marketing

Linnéuniversitetet
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Kalmar
7.5 hp
Heltid
Klassrum
Startdatum: Vår 2025 - Kalmar
Sista ansökan: 2024-10-15

Business Administration II - Sensory Marketing

Sensory marketing course looks into the physical and psychological processes of sensory perception as well as the impact of sensory cues on consumer experience. More specifically, this course provides students with a theoretical and practical understanding of how sensorial brand strategies can be developed to engage consumers emotionally through the five senses.

Förkunskaper

Företagsekonomi I 30 hp, eller minst 15 hp slutförda kurser från Företagsekonomi I samt engelska 6/B eller motsvarande.

Linnéuniversitetet Facebook

Linnéuniversitetet

Ett modernt, internationellt universitet i Småland

Linnéuniversitetet är ett modernt, internationellt universitet där allt är möjligt. Linnéuniversitetet finns i Kalmar och Växjö. Universitetet erbjuder över 150 utbildningsprogram och 1 300 fristående kurser inom en rad olika områden. Utbildningar ges både på campus och på distans. Att studera...


Läs mer om Linnéuniversitetet och visa alla utbildningar

Gör en intresseanmälan

Få svar på dina frågor om Business Administration II - Sensory Marketing
Kom i kontakt med skolan
Inga kostnader eller förbindelser

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Hitta till utbildaren

Recensioner

Det finns inga recensioner för Business Administration II - Sensory Marketing

Gör en intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Business Administration II - Sensory Marketing från Linnéuniversitetet , fyll i dina uppgifter:

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön