Marknadsföring i samtid: Värdeskapande
Kursen Marknadsföring i samtid: Värdeskapande fokuserar på marknadsföring som den ser ut idag. Dagens kund förväntar sig att få ut ett visst värde av de företag de interagerar med, där värdet i allt högre grad är personifierat och där kunden alltmer förväntar sig att få delta i värdeskapandet. Värdet kan ta olika former, det kan vara en aspekt som en produkt eller tjänst besitter, men det kan lika väl vara ett socialt värde. I kursen beskrivs, diskuteras och analyseras centrala begrepp, teorier, modeller och perspektiv inom modern marknadsföring och hur dessa kan tillämpas i praktiken. Innehållet är relaterat till samtida syn på marknadsföring, där teknologin idag är en naturlig del av värdeskapandet. Kursen behandlar också de etiska och moraliska aspekterna i marknadsföringsarbetet, samt hållbarhetstänkets plats i värdeskapandet. Kursen ger möjlighet att utveckla ett kritiskt och reflekterande förhållningssätt till marknadsföring som ämne.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linnéuniversitetet Facebook
Gör en intresseanmälan
Ett modernt, internationellt universitet i Småland
Linnéuniversitetet är ett modernt, internationellt universitet där allt är möjligt. Linnéuniversitetet finns i Kalmar och Växjö. Universitetet erbjuder över 150 utbildningsprogram och 1 300 fristående kurser inom en rad olika områden. Utbildningar ges både på campus och på distans. Att studera...
Highlights