Marknadsföringsetik: Principer och praxis
I dagens komplexa affärsmiljö är det viktigare än någonsin att förstå de etiska frågor som är involverade i marknadsföring. Den här kursen kommer att introducera dig till nyckelprinciper för marknadsföringsetik och ge dig en ram för etiskt beslutsfattande. Du kommer att utforska fallstudier som illustrerar etiska dilemman inom marknadsföring och lära dig hur du analyserar dessa dilemman med hjälp av olika etiska ramverk. Ämnen som behandlas inkluderar etik inom reklam, skydd av konsumentens integritet, socialt ansvarstagande i marknadsföring m.m. Vid slutet av kursen kommer du att ha en djupare förståelse för marknadsföringsetik och kunna tillämpa denna kunskap i verkliga scenarier. Oavsett om du är marknadsföringsprofessionell eller bara intresserad av etiska frågor inom affärsvärlden är den här kursen en viktig introduktion till marknadsföringsetik.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linnéuniversitetet Facebook
Gör en intresseanmälan
Ett modernt, internationellt universitet i Småland
Linnéuniversitetet är ett modernt, internationellt universitet där allt är möjligt. Linnéuniversitetet finns i Kalmar och Växjö. Universitetet erbjuder över 150 utbildningsprogram och 1 300 fristående kurser inom en rad olika områden. Utbildningar ges både på campus och på distans. Att studera...
Highlights