Masterprogram i Service Management, Tourism
Masterprogrammet i service management är en unik möjlighet för dig som vill gå en ledarskapsutbildning på avancerad nivå med stark forskningsanknytning. I programmet förenas djup ämneskunskap om servicebranschen med en förståelse för de särskilda villkor som krävs för att organisera och leda en serviceorganisation.
När du söker till Masterprogrammet i service management väljer du en av fem inriktningar: Culture and Creativity Management, Retailing and Consumption, Supply Chain Management, Sustainable Service Management eller Service Management Tourism. Undervisningen sker på engelska och vi antar studenter från hela världen.
Om inriktningen Tourism
Turistnäringen upplever stora förändringar och utmaningar. Engagerade individer som kan utveckla, leda och transformera serviceverksamheten behövs mer än någonsin. Turism studeras ur ett multidisciplinärt perspektiv som kombinerar inslag av management, marknadsföring, samhällsvetenskap och humaniora. Du får djupare kunskap om destinationsutveckling och marknadsföring, värdeskapande och innovation inom turism samt projektledning.
Arbetsmarknad
Efter att du blivit klar med utbildningen är målsättningen att du på ett självständigt och strategiskt sätt ska kunna utveckla och leda framtidens serviceverksamheter inom turism- och besöksnäringen. Framtida positioner på arbetsmarknaden kan vara service manager, analytiker, konsult eller forskare inom events, turism- eller reseindustrin samt inom hotell- och restaurangbranschen.
Mer information
Läs mer om programmet på den engelska sidan.
Kommande starter
Förkunskaper
Examen & Intyg
Lunds universitet
Lunds universitet har sin naturliga plats bland Europas främsta lärosäten. Som Skandinaviens största enhet för högre utbildning och forskning bedriver universitetet idag verksamhet inom ett brett spektrum av ämnen. På Lunds universitet arbetar cirka 6 800 personer – lärare, forskare, administrativ...