Konsumentbeteende

Mälardalens universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Distans
7.5 hp
Deltid

Konsumentbeteende

Det här lär jag migSyftet med kursen är att ge studenten grundläggande och centrala kunskaper, för att öka förståelsen, om konsumenters beteende och företags påverkan på individen i olika situationer. Syftet är också att belysa aktuella frågor gällande etik, genus och hållbarhet.Det här gör viLöpande under kursens gång publiceras föreläsningar via en kommunikationsplattform. Det kommer även att finnas olika diskussionsforum, där studenterna skall föra diskussioner om ett visst ämne varje vecka. Den praktiska tillämpningen syftar till att skapa förutsättningar för studenten att vidareutveckla sin förmåga gällande: muntliga och skriftliga presentationer; informationssökning, kritisk granskning av information, litteratur och annat material.Den här nyttan har jagKunskaperna som du får i denna kurs har du nytta av i dina fortsatta studier inom marknadsföring. I ett framtida yrke inom marknadsföringsområdet kommer du att kunna använda och applicera verktyg från kursen för att kunna förstå, redogöra för och analysera hur konsumenter i omgivningen agerar i olika köpsituationer.

Förkunskaper

Företagsekonomi 30 hp, varav minst 22,5 hp ska vara avklarade vid kursstart. Dessutom krävs En B/En 6.

Mälardalens universitet

Ditt livs resa börjar på Mälardalens universitet

Mälardalens universitetär en startstation för dig som vill vidare. Vi är en av de bästa i landet på att ge utbildning som leder till jobb. Cirka 80 procent av våra studenter får jobb inom ett år efter examen. Inte så dumt...


Läs mer om Mälardalens universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Mälardalens universitet



Recensioner

Det finns inga recensioner för Konsumentbeteende

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön