Sports marketing
Sports marketing är en kurs som ger en bra insikt i hur kommersialiseringen allt mer blir ett viktigt inslag inom idrottsrörelsen. Sports marketing behövs för att stärka kundbasen, locka till sig sponsorer samt vid arrangemang av olika typer av evenemang. Betydelsen av att kunna arbeta strategiskt med marknadsföring blir ett viktigt inslag för alla föreningar. I en värld där både det ideella, det kommersiella och det politiska skall mötas krävs både en lyhördhet men även en förståelse för hur en sportprodukt/ tjänst bäst kan erbjudas på en konkurrensutsatt marknad. En sportprodukt/tjänst som allt oftare skall säljas som en upplevelse för en kund. Denna kurs läses med fördel tillsammans med kursen Sports Management.
Förkunskaper
Mälardalens universitet
Ditt livs resa börjar på Mälardalens universitet
Mälardalens universitetär en startstation för dig som vill vidare. Vi är en av de bästa i landet på att ge utbildning som leder till jobb. Cirka 80 procent av våra studenter får jobb inom ett år efter examen. Inte så dumt...
Läs mer om Mälardalens universitet och visa alla utbildningar
Highlights