Företagsekonomi AV, Marknadsföring i nätverk

Mittuniversitetet
Sammanfattning
Fristående kurser (avancerad nivå)
Sundsvall
7.5 hp
Heltid
Klassrum
Startdatum: Höst 2024 - Sundsvall

Företagsekonomi AV, Marknadsföring i nätverk

Betydelsen av goda affärsrelationer har ökat i takt med globaliseringen som inneburit en flytt av produktionen till andra världsdelar och att lagret numera ofta återfinns på lastbilsflak. Nätverksteori utgår från att företaget är helt beroende av sina omvärldsrelationer. I denna kurs får du därför mixa klassiska nätverksteorier med den senaste forskningen i kritiska analyser av marknadsföring och försäljning i samarbete med andra företag, med fokus på att bygga och bevara relationer med konkurrenter, leverantörer och inköpare. Kursen ingår i magister- eller civilekonomexamen.

Förkunskaper

Kandidatexamen med 90 hp i huvudområdet företagsekonomi eller motsvarande studier.

Mittuniversitetet

Mittuniversitetet i siffror:

Hos oss på Mittuniversitetet möts människor, kompetens och nytänkande vid våra två campus – Sundsvall och Östersund. Vi har utbildningar som spänner över en rad olika områden –områden som samhällsvetenskap, beteendevetenskap, media, till vård, lärarutbildning samt IT, naturvetenskap och humaniora...


Läs mer om Mittuniversitetet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Mittuniversitetet


Recensioner

Det finns inga recensioner för Företagsekonomi AV, Marknadsföring i nätverk

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön