Sök utbildning 👉
Fristående kurser (grundnivå)

Företagsekonomi GR (C), Marknadsundersökningar och konsumentbeteende

Längd
7.5 hp
Utbildningstakt
Deltid
Nästa startdatum
Vår 2025 se detaljer
Utbildningsform
Distans
Längd
7.5 hp
Utbildningstakt
Deltid
Nästa startdatum
Vår 2025 se detaljer
Utbildningsform
Distans

Företagsekonomi GR (C), Marknadsundersökningar och konsumentbeteende

I kursen ges kunskaper i att bedriva marknadsundersökningar, som syftar till att öka medvetenheten om konsumenters attityder och köpbeteenden. Studenterna kommer att utveckla sin förmåga att planera, genomföra och presentera marknadsundersökningar, som bygger på såväl kvalitativa som kvantitativa vetenskapligt förankrade undersökningsmetoder, i syfte att ta fram strategiska beslutsunderlag.

Kommande starter

1 tillgängligt startdatum

Vår 2025

  • Distans
  • Distans

Förkunskaper

Företagsekonomi GR (A/B) minst 60 hp, varav kursen Företagsekonomi GR (A) Marknadsföring, 7,5 hp, eller motsvarande.
Mittuniversitetet

Mittuniversitetet i siffror:

Hos oss på Mittuniversitetet möts människor, kompetens och nytänkande vid våra två campus – Sundsvall och Östersund. Vi har utbildningar som spänner över en rad olika områden –områden som samhällsvetenskap, beteendevetenskap, media, till vård, lärarutbildning samt IT, naturvetenskap och humaniora...

Läs mer om Mittuniversitetet och visa alla utbildningar

Highlights