Företagsekonomi GR (C), Marknadsundersökningar och konsumentbeteende

Mittuniversitetet
Sammanfattning
Fristående kurser (grundnivå)
Distans
7.5 hp
Deltid
Distans
Startdatum: Vår 2025 - Distans
Sista ansökan: 2024-10-15

Företagsekonomi GR (C), Marknadsundersökningar och konsumentbeteende

I kursen ges kunskaper i att bedriva marknadsundersökningar, som syftar till att öka medvetenheten om konsumenters attityder och köpbeteenden. Studenterna kommer att utveckla sin förmåga att planera, genomföra och presentera marknadsundersökningar, som bygger på såväl kvalitativa som kvantitativa vetenskapligt förankrade undersökningsmetoder, i syfte att ta fram strategiska beslutsunderlag.

Förkunskaper

Företagsekonomi GR (A/B) minst 60 hp, varav kursen Företagsekonomi GR (A) Marknadsföring, 7,5 hp, eller motsvarande.

Mittuniversitetet

Mittuniversitetet i siffror:

Hos oss på Mittuniversitetet möts människor, kompetens och nytänkande vid våra två campus – Sundsvall och Östersund. Vi har utbildningar som spänner över en rad olika områden –områden som samhällsvetenskap, beteendevetenskap, media, till vård, lärarutbildning samt IT, naturvetenskap och humaniora...


Läs mer om Mittuniversitetet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Mittuniversitetet



Recensioner

Det finns inga recensioner för Företagsekonomi GR (C), Marknadsundersökningar och konsumentbeteende

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön