Företagsekonomi, Industriell marknadsföring, kandidatkurs
En allt större del av marknadsföringen handlar om utbyten mellan företag. Industriell marknadsföring belyser just detta. Kursen behandlar central forskning och aktuella praktiska frågeställningar inom fältet. Perspektiv som behandlas är marknadskanaler, relationer och industriella nätverk, samt industriella tjänster och tjänstefiering. I ett projekt övas du på teoritillämpning och att diagnostisera och föreslå lösningar på företagsrelaterade problem. Kursens kunskaper är viktiga inte bara för dig som framtida marknadsförare utan för alla som tänkt sig en framtid i ledande positioner. Kursen utgör också en viktig förberedelse för uppsatsarbeten inom utbildningen. Övrigt:Viss undervisning kan komma att hållas på engelska.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Örebro universitet
Örebro universitet är ett av Sveriges mest expansiva universitet med cirka 17 000 studenter och 1 260 anställda. Tre kilometer, eller tio minuter på cykel, från centrala Örebro ligger universitetets huvudcampus. Campusområdet är som en egen liten stad - förutom...
Highlights