Företagsekonomi, Internationell marknadsföring, kandidatkurs
Dagens företagande förutsätter i stor utsträckning kunskap om internationella utbyten och relationer. Kursen Internationell marknadsföring behandlar därför kulturella aspekter, strategiska satsningar samt ledning och styrning av internationella verksamheter. I kursen diskuteras central forskning inom fältet och du övas på att omsätta teorier i praktik genom att arbeta med aktuella företagsrelaterade problemställningar. Kursens kunskaper är viktiga för dig som framtida beslutsfattare i näringslivet oavsett vilket område du kommer att arbeta inom.Övrigt:Viss undervisning kan komma att hållas på engelska.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Örebro universitet
Örebro universitet är ett av Sveriges mest expansiva universitet med cirka 17 000 studenter och 1 260 anställda. Tre kilometer, eller tio minuter på cykel, från centrala Örebro ligger universitetets huvudcampus. Campusområdet är som en egen liten stad - förutom...
Highlights