Marknad och organisation
Inom marknadsföring behandlas konsument, tjänstemarknader och industriella marknader. Inom organisation behandlas grundläggande frågor om bland annat arbetsdelning och samordning och de styrproblem som uppstår när organisationer växer, organisatorisk förändring och organisatoriskt lärande.Kurserna Marknad och organisation 15 hp samt Ekonomi, redovisning och analys 15 hp motsvarar tillsammans A-nivån i företagsekonomi.Kursen får ej sökas av studerande på Ekonomie kandidatprogrammet i Uppsala.**Distanskursens upplägg:** Kursens undervisning är webbaserad och bygger på självstudier. Kursen innehåller inte några obligatoriska fysiska undervisningstillfällen, men ett fysiskt examinationstillfälle genomförs på plats i Uppsala. Examinationen sker löpande genom individuella och gruppvisa examinationsuppgifter via webben samt individuell skriftlig tentamen i sal i Uppsala. Information om olika aktiviteter som till exempel arbetsuppgifter och inlämningsdatum finns endast på kursens webbplats. Kommunikationen mellan deltagarna och lärare sker i huvudsak via webbplatsens olika kommunikationsforum. Detta förutsätter att deltagarna har tillgång till bra internetansluten dator samt relevant kringutrustning enligt instruktion på kurswebbplatsen.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Uppsala universitet
Välkommen till Uppsala universitet
Välkommen till Uppsala universitet Uppsala universitet är ett internationellt välkänt forskningsuniversitet med vetenskapens och utbildningens utveckling i fokus. Universitetet främjar utveckling och innovation genom en aktiv roll i samhället. Utbildningar på Uppsala Universitet Uppsala universitet har ett stort utbildningsutbud på...
Highlights