Kommunikation i nya och sociala medier

Göteborgs universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (avancerad nivå)
Göteborg
7.5 hp
Heltid
Klassrum
Startdatum: Vår 2025 - Göteborg
Sista ansökan: 2024-10-15

Kommunikation i nya och sociala medier

Kursen behandlar interaktion i nya medier. Hur ser interaktionen ut? Hur kan nya medier analyseras vetenskapligt? På vilket sätt är de "nya"? Kursen tar också upp samhälleliga konsekvenser av de nya medierna och hur kommunikationen påverkas av den nya tekniken (rättigheter och risker på arbetsplatsen, i olika yrkesroller, i skolan, samhället etc.).

Förkunskaper

För tillträde till kursen krävs 90 hp i progression inom ett ämne inklusive ett examensarbete om 15 hp. Därutöver krävs språkkunskaper motsvarande Svenska B/Svenska 3 eller Svenska som andraspråk B/Svenska som andraspråk 3 och Engelska B/Engelska 6.

Göteborgs universitet

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Öppenheten är ett signum som genomsyrar verksamheten. Universitetet tar plats i debatten...


Läs mer om Göteborgs universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Göteborgs universitet


Recensioner

Det finns inga recensioner för Kommunikation i nya och sociala medier

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön