Musik och sociala medier
Kursen riktar sig främst till musiker och musikintresserade som vill lära sig mer om hur sociala medier kan användas för att presentera och sprida musik på Internet. Den ger framför allt en överblick över det digitala medielandskapet som kulturellt och socialt fält. Hur har detta fält växt fram? Vilka tekniska innovationer har varit avgörande? Hur har detta påverkat musikkonsumtionen? Störst vikt läggs vid att undersöka nutida metoder för att sprida musik genom sociala medier. Vilka värden och normer påverkar hur musik och artister presenteras i stort? Hur speglas artisternas egna värderingar i valet av medier? Observera att i en tidigare version av kursen involverades representanter för branschen i en stor del av undervisningen. I sin nuvarande form fokuserar den dock uteslutande på vetenskapliga synsätt.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Linnéuniversitetet Facebook
Gör en intresseanmälan
Ett modernt, internationellt universitet i Småland
Linnéuniversitetet är ett modernt, internationellt universitet där allt är möjligt. Linnéuniversitetet finns i Kalmar och Växjö. Universitetet erbjuder över 150 utbildningsprogram och 1 300 fristående kurser inom en rad olika områden. Utbildningar ges både på campus och på distans. Att studera...
Highlights