Management och marknadsföring av upplevelser
Högskolan Dalarna
Management och marknadsföring av upplevelser
Denna kursbehandlar upplevelser ochutveckling av upplevelser, i turismsammanhang. Skillnaderna mellan turismprodukter,tjänster och upplevelser kommer att diskuteras. Samskapandet avturism och upplevelser i relationer mellan turister och andra kommer vidare attbelysas. Betydelsen av konstruktion och design kommer att behandlas och kopplastill hur meningsfulla och minnesvärda upplevelser kan skapas. Meningsfullaturismupplevelser diskuteras under kursen som ett sätt att påverka människors beteende. Dettaområde behandlas därefter genom att belysa hållbarhetsbegreppet och kopplingenmellan förändringar i beteende och upplevelser av meningsfullhet. Kursensinnehåll knyts ihop genom att konsekvenserna av nuvarande och framtida teknikinom upplevelseproduktion behandlas.
Förkunskaper
Högskolan Dalarna

Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...
Gör en intresseanmälan
Hitta till utbildaren
Högskolan Dalarna
Recensioner
Det finns inga recensioner för Management och marknadsföring av upplevelser
Gör en intresseanmälan
För att få mer information om utbildningen Management och marknadsföring av upplevelser från Högskolan Dalarna, fyll i dina uppgifter:
Jobb & Lön
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.