Management och marknadsföring av upplevelser
Denna kursbehandlar upplevelser ochutveckling av upplevelser, i turismsammanhang. Skillnaderna mellan turismprodukter,tjänster och upplevelser kommer att diskuteras. Samskapandet avturism och upplevelser i relationer mellan turister och andra kommer vidare attbelysas. Betydelsen av konstruktion och design kommer att behandlas och kopplastill hur meningsfulla och minnesvärda upplevelser kan skapas. Meningsfullaturismupplevelser diskuteras under kursen som ett sätt att påverka människors beteende. Dettaområde behandlas därefter genom att belysa hållbarhetsbegreppet och kopplingenmellan förändringar i beteende och upplevelser av meningsfullhet. Kursensinnehåll knyts ihop genom att konsekvenserna av nuvarande och framtida teknikinom upplevelseproduktion behandlas.
Kommande starter
Välj mellan 6 startdatum
Förkunskaper
- 30 hp inom programmet International Tourism Management
Gör en intresseanmälan
Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...
Highlights